Diagnos, virus

Som så många andra vårdar jag sjukt barn. Ytlig andning och feber. Avvaktar. Ska inte låtsas vara oberörd men blivit lite van. Fjärde barnet med samma förkylningsastma. Hade också det som liten. Otäck känsla när det drar ihop sig i bröstet som tegelstenar läggs ovanpå varandra. Trycket ökar. Tur att det finns bra medicin.

Jag har haft en svacka. Min jobbkostym var för bredaxlad. Jag fyllde inte ut den som jag borde. Gjorde mig otroligt ledsen. Egot fick sig en törn. Löjligt att tro att det skulle bli enkelt. Uppblåst och pinsam... Ja, bara att inse, jag har så mycket kvar att jobba på. Inget ont i det bara jobbigt att ta den smällen just nu. Lagt ner så mycket energi och tappade proffsighet totalt. Tog åt mig personligen och gjorde stor sak. Som vanligt, verkligen inget nytt under solen här inte...

Fått lite mer ledig tid med barnen denna veckan vilket jag är glad för. Har min lille febrige unge liggandes alldeles bredvid mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt