En första för allt!

Dags att lämna in tjänstgöringsrapport till Tidaholms kyrkliga samfällighet. Borde nog fylla i den varje dag. Slarvat! Fram med almanackan och tänk tillbaka. Löser sig. Jag har sånna fantastiska kvinnor på båda mina lönekontor. Har jag f***at upp så fixar de. Tack snälla för alla människor som gör min vardag enklare. Jag är en slarvig person som hellre sitter och pratar känslor och tankar än håller ordning på tider och papper. Vet att det finns de som fixar både och men tyvärr är jag lat i sinnet också och inte rädd för att be om hjälp. Kombon gör att jag förlitar mig på andra många gånger. Min räddning, tror inte jag kommer behöva söka vård för utmattningssymtom. Saknar prestigetänk i vardagen, tacka Gud för det! Min vardag är hektisk. Gillart! Stolt över att vi drar runt den överhuvudtaget...

I dessa tider gör många fina arrangemang inför jul. Jo då, jag har också försökt. Till och med nöjd. Passar min mentalitet. Rund, ojämn, med hjärtat mitt i!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt