Socker sirap ååå honung

När Noel föddes skrev jag en liten sång till honom. den gick jag och nynnade på för jämnan. Hade nästan glömt den nu. Jag sjunger för barnen men Niklas brukar överrösta mig så att inte barnen ska få fel uppfattning och tro att det är sång som jag håller på med. Ja, jag vet, har inte den klaraste och renast sångrösten precis...

Det var ett sant nöje att tjata upp Anton till skolan idag. När jag nu haft tjatledigt i två veckor var det riktigt skönt att allt var som vanligt igen. Jag stod för taxiverksamheten medans Niklas satte sig på bussen.

Det ryktas om par som ska separera och familjer som ska få flytta isär. Ja det är ju sånt som händer. Behöver ju inte alltid bli dåligt. Hoppas för allas skull att det går så smärtfritt som möjligt. Jag har gjort det en gång. Att bryta upp. Dela på sig. Delad vårdnad. Var hemskt men ledde ju till ett nytt bra liv. Tyvärr så kommer jag nog alltid få leva med dåligt samvete för att ett av mina barn inte har mamma och pappa på samma ställe samtidigt som jag vet att han har det väldigt bra med oss som vi har det nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt