Blogga för vem?

Pratade lite om detta med att ha en blogg på jobbet idag. Har en ung jobbarkompis som valt att varken ha blogg eller facebook. Ha ha inte valt att HA utan valt att INTE HA. Rolig tid det här. Som om det vore någon livsnödvändighet att vända ut och in på sig själv till allmänt beskådande på internet. Jag funderade lite över mig själv där och då faktiskt... Skämdes lite också.  Denna blogg kanske besöks en eller två gånger om dagen typ. Jag är så lowkey man bara kan vara tror jag. Jag skriver på ändå. Det har aldrig handlat om att få uppmärksamhet utan mer för att själv förankra mina funderingar. Lättare att tänka färdigt om jag skriver ner saken samtidigt liksom. Då kan inte tanken fly... Men men sen kan man ju ställa sig frågan då och då, för vem och varför? Skadar ju aldrig att rannsaka sig själv lite. Men samtidigt ge sig själv en klapp och en kram för att rätten att uttrycka sig ska finnas även om bloggen inte besöks av någon! Kram på dig rödtotten!
Får hellre besök via denna dörr än på denna blogg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt