Så många upplevelser

Tänker att hösten är en bra tid att stilla sinnet. Men samtidigt är naturen så fin, alla aktiviteter drar igång och många nya projekt skapas. Blir ju inte så stilla precis. Men i alla fall... Jag har börjat meditera oftare. För något jag mörkt med mig själv är att jag blivit skörare. Alltid varit väldigt lättpåverkad, minsta känsla analyseras och förstärks. Kallas ofta hypersensibel. Och ja, sån blev jag. Agerar inte ut lika ofta som förr och har blivit mer ekonomisk med mina känslor men än dock böljar livet fram och tillbaka. Ser det som en tillgång (lite oblygt kanske) som ska vårdas. Därför yogar och mediterar jag så gott som varje dag. Det funkar för min del. Samtalsterapi och liknande funkar säkert för andra som ev känner sig överväldigade av olika ting men för min del blir det nästan värre. Det ökar på mina känslopåslag och jag blir bara mer påverkad. Andra dricker ett glas rödvin för att dämpa eller höja sig. Våra sätt att ta hand om det vi känner är olika. Jag gör mitt bästa för att inte värdera detta. 
Nånstans måste vi ventilera eller nja, det finns de som hävdar att de mår bäst av att hålla saker för sig själva och det kan jag ju inte argumentera så mycket emot. Våra känslor är ju just våra egna reaktioner på ting som sker och då är det svårt att bestämma för andra hur de ska hantera dem. Skogspromenad någon? 

I helgen så tog vi husvagnen till Semesterbyn. Tar tjugo minuter att åka dit. Perfekt på fredag em när det inte alltid finns massor av tid. 
Slående vackert att bara sakta traska omkring på Hökensås. Så tillbaka hem efter lunch på lördagen. 
Söndag var jobbfylld. Började med söndagsskola i Tidaholms kyrka. Sen var det drop-in dop på eftermiddagen. Så hem och byta om för att följa med Nora på ridlektion. Lyxigt att få privatlektioner av Ida. Nora rider hennes gamla ponny Flicka som har den höga åldern av 29 år. Det är en ganska så lugn och trygg ritt. 
Så hem igen för att ge mig av till Alicias gymnastik där vi hade nedplock av alla redskap. Milde tid vilket träningspass att lyfta, dra, bära, rulla ihop och få allt på plats. Som sagt... Många intryck blir det. Tack och lov för det. Livet är nu och till för att upplevas, precis som det är eller upp till var och en att förändra. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt