Vakna glad

Det är sällan jag vaknar på fel sida... Om jag fått sova ordentligt vill säga. Jag gillar mornar. Idag vaknade jag med en nästan pirrig känsla. Anton skulle komma. Nu blev det inte så. Han fick ingen som kunde köra honom till bussen. Nåväl... Han kommer i morgon i stället! 

Igår var vi på en härlig välgörenhetskonsert i Falköping. Fyra tjejer som gör sitt arbete i trean på musiklinjen. De gjorde det riktigt bra. Alicia och Nora var med då de sjunger i barnkören Himlakul som också var med konserten. 

Lillebrorsan föll för fredagströttheten och slumrade till i sin stol. I morse skrattade han och sa att han inte kan fatta hur han kunde sova när det var så högt ljud... 

Jag har haft en bra vecka. I tisdags ballade jag ur lite. Förkyld med feber fick mig att vila nästan hela dagen. Men onsdag var jag pigg igen. 
Följde med Nora till tandregleringen i Skövde. Efteråt tog vi lunch på Redfellas såklart. På väg dit fick vi syn på denna lilla rink som fanns utanför kyrkan. Bra idé! 

På eftermiddagen hade vi vår Utomhusgrupp i Ekedalen. Vi var i Bokskogen och kollade flödet i bäcken. Dessa barn, som de jobbade med isen. Fantastisk fantasi, de skapade en pizzeria, spelade curling och mätte isens tjocklek. 

Lördagsfrukosten!
Niklas sköter logistiken. Vem ville ha scones? Nähe var det juicen... Noel var lite trögstartad inlindad i en filt. 

Dagen har gått i stilla mak. Vi städade på fm. Jag tog en tur till Retroförrådet och köpte assietter och ett fat. Fick ett presentkort därifrån för ett tag sedan. Himla mysig butik. Sen har vi myst i soffan. Jag har haft Bäbis vid min sida. 
Bäbis och Noel håller hand/tass. Han är stor nu vår buse. Ja det kan tas för både ungen och katten på bilden... 

Nu har Niklas och jag sett en romantisk komedi. Milde tid! Snusk och svordomar i mängd. Jag har då tappat greppet om ungdomen för längesen. Klockan är strax 23 och jag är övertrött. Katten ligger vid mina fötter och jag är helt klart redo att stänga ner denna lördag för att förhoppningsvis lika glatt välkomna söndagen. Jobbar fm och sen hämtar jag Anton vid tåget. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt