Min första vecka som vegan

Gått bra! Känner mig så tillfreds. Gör skillnad. Efter att ha varit i Schweiz hos Karin som är vegan kände jag att jag inget har att tveka på. Min intention är att leva utan animalier eller ting gjorda av djur eller testade på djur. Det är inte helt enkelt och jag kommer att få inse flera gånger att jag medvetet eller omedvetet får backa på mina ambitioner. Övriga familjemedlemmar är fria att göra sina val. 
Ett steg i rätt riktning! Tack vare internet är det lätt att finna info och därför göra enklare val. De flesta frågor är lösta efter lite googlande. 

Förresten Schweiz var toppen! 
Vi spatserade gata upp och gata ner... 
Zürich är stort så mycket spårvagn, buss och tåg blev åkt. 
Så klart spanade jag in några kyrkor!
Nyårsnatten... Festen var slut men VI är kvar! 
Bergbana på årets första dag!
Woho! Skridskor... 
Full fart på Noel! 

Väl hemma igen så råder lugn, enkelhet och viss osämja. Tre veckors ledighet är både fantastiskt skönt och en prövning för familjelyckan. 
Osminkad, iklädd underställ uppkrupen i soffhörnet har jag huserat i en veckas tid. Mycket tid att tänka igenom tillvaron. Finns mycket att förbättra men också mycket att stillsamt glädjas åt precis som det är! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt