Uppstart!

Terminen är igång. Kul att träffa alla barn igen. Jag frågar inte vad de fått av tomten eller vad de gjort på lovet. Usch å fy vilken ångest de frågorna kan skapa i en grupp. 

Jag har haft en intensiv helg. I fredags fm kastrerade vi vår hittekatt. 
Lille Bäbis... Han undrar nog vad som hänt hans tidigare så privata delar... 

På kvällen var det Technomässan och som jag dansade. Ett tag sen jag hade självlysande armband och dansade mig svettig... Och till techno musik i kyrkan har det aldrig hänt förut! 
Ett hav av dansande människor i ett rökmoln. 

Lördagsförmiddagen spenderades i kyrkans hus. Vi hade besök från Baltazhar i Skövde som hade föreställning och experiment för oss. 
Alicia väntar med spänning på hur många sekunder ljuset ska kunna brinna under glaset. 

På em föreläste Per Håkansson om det heliga i skapelsen. Så himla bra. Vi MÅSTE ta ansvar och börja leva så att jordens resurser ska räcka åt oss alla. Jag tyckte det var väldigt tänkvärt. Vi är inte skapelsens krona. Vi kan inte bete oss som om allt annat levande bara existerar för vår skull. Eller roffa åt oss på andras bekostnad. Vi bestämmer med vår plånbok. Vi får lära oss att betala ett skäligt pris för de varor och tjänster vi önskar. Sluta exploatera jord, djur och människor för ekonomisk vinning!!! 
Heja Per som har koll på var hjärtat sitter! 

Alicia och jag gjorde egen choklad. Toppen för veganen som verkligen gillar choklad. Blev supergott, lakrits, kaffe, chilli, vanilj och flingsalt fick smaksätta de olika sorterna. 

På söndagen var det ekumenisk söndagsskola och jag hade den tillsammans med en tjej från ett annat samfund. Roligt att sammarbeta. Blev väldigt bra tillslut. Vi bakade en skapelsetårta och pratade om hur viktigt det är att ta hand om varandra och världen. Sätter min tilltro till att dessa barn ska se det som sin givna uppgift att lyckas där vi misslyckats med både varandra och världen! 

På kvällen tog jag mig en tur till Dimbo. Duktiga Lovisa som är idéell i barnverksamheten gjorde sitt examensarbete. En välgörenhetskonsert för ett barnsjukhus i Mexico. Väldigt fint och gripande. Bölade bara tjejerna klev upp på scenen. Flera av dem är idéella i verksamheten och jag har lärt känna dem under de här tre åren. Väldigt fina,starka och drivande unga människor. 

Nu är denna måndagen snart slut för min del. Jag har gjort mig redo för sängen. Himla skönt att bara kunna lägga mig när jag vill. Minns hur det var när barnen var små och de inte alltid somnade på kvällarna... Fy! Jag är då verkligen ingen kvällsmänniska. Men snart är det morgon igen och då skuttar jag upp... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt