Senaste

Händer alla möjliga saker. Första jobbveckan för året är avklarad. Vi har haft Stilla dagar. Det är två utbildningsdagar som vi har varje år. En liten grupp ur personalen planerar för alla andra vad som ska ske dessa dagar. Varit föreläsning av känd författare, mobilskapande på Hellidens folkhögskola och mycket inspiration från andra kollegor i andra pastorat. Roliga och intressanta dagar.



En alldeles strålande fredag i Fröjered. 
Hem och börja fixa för lite fredagsmys. Glas på fot är vår grej för att festa till det lite... 

Helgen kom och gick. Lördagen ägnade vi åt att städa ut det sista ( eller nja, granen är kvar för den är sååå fin) av julen. Nu är det tulpaner och ljusa färger även i detta hemmet. Ser dessa ljusa hem överallt. Vi är nog lite avvikande där. Jag är ju inte så trendig av mig. Men några pastellfärgade ljus, dukar och en tulpanbukett kändes rätt. :)

Min första sockerkaka veganstyle! Sällan Niklas ens vill fika och att han tog TVÅ bitar av den måste betyda att den fick godkänt! Att bara sätta sig ner och fika ihop, så enkelt och så fint. Tack gode Gud att jag är del av en familj. 

Städat färdigt och soffan, chips, thé och Ikeakatalogen fick all min uppmärksamhet. Här i hörnet blev jag kvar resten av dagen. Ett par turer till köket och toan annars var jag soffan trogen. Somnade framför en film ihop med ungarna. 

Ställde klockan på halv sju men vaknade före det. Sovit så oroligt så där som jag gör då jag antingen somnar för tidigt eller alldeles för sent. Katterna kivades i min säng inatt. Så himla trist att de inte kan hålla sams. Det väses, skriks och morras. De jagar varandra och slåss. Snälla nån... Att jag skulle upp så tidigt var för att jag jobbat idag. Bibelkalas i Varvs församling. Mycket att rodda med. Jag var i Kyrkans hus strax efter halv åtta i morse. Så till Ekedalen och bygga i ordning ett skapelserum. Blev bra. Olika förutsättningar, i stan är vi många som jobbar med detta och det kommer fler barn. Vi gjorde det efter bästa förmåga och jag känner mig nöjd. Efter att ha städat av det värsta kom jag hem till färdig lunch. Livet som vegan har funkat bra. Inte så stor förändring för min del. Jag testade ju på att ha minst tio måltider i veckan som var veganmat. Nu är det på heltid. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt