Våren -16

Det är dags att planera för en ny termin. Jag är i full gång med att fundera runt semlebak, sportlovsresan och våfflor! Det är sånt som hör vårvintern till. 
Vår tokbusiga kattunge avbröt gång på gång... Lika bra att ge upp och åka till kontoret. 

Vilket fantastiskt ruggeväder det har varit idag. Tjocktröja och scarf på! Gummistövlar och vinterjacka åkte på nu ikväll när jag gav mig av till gymmet. Underbart med yinyoga på måndagskvällarna. Tränar nästan bara yoga numera. Väntar på svar från magnetröntgen innan jag gör någon tyngre träning. Men ett rejält dynamiskt 90-minuters flöde är nog så tungt! 

Har en oro i kroppen eller mest i knoppen  men som alltid hos mig visar den sig genom fysisk smärta. Tror ärligt att livet i kyrkans värld hade varit lättare om jag varit präst! Att en präst får många tunga förtroenden verkar vara en ganska vanlig tanke. Men att församlingsassistenten blir förtrodd med liv- och dödsavgörande saker är nog mer okänt. Då är det lätt att känna ensamhet och liiiite för mycket att bära ibland. Där är jag nu... Men så kommer "duktiga flickan grejen" som numera kanske borde benämnas "duktiga tanten grejen" och jag blir rädd för att ses som inkompetent och outbildad, så jag gör mitt bästa för att hålla ihop och inte vara sjåpig. Vilket är väldigt fånigt men det grundar sig i att jag har komplex för att jag saknar de där fem åren på universitetet. Det är lätt att falla för rädslan att hela tiden bli bedömd fast det inte alls är så. Jag är mästare på det. Misstänker att det är därför jag hamnar hos terapeuten då och då! Nu var det länge sedan. Läser massor av böcker om ämnet i stället. En fot framför den andra och näsan över ytan, jag är inte utan fotfäste eller flytförmåga så det går inget akutlarm på något vis. Jag är känslosam och ibland faller det lilla garde jag har och då hamnar jag i detta läget. Vet med mig att det går över. Det är en tröst i sig! 


Såg den här i flödet på Instagram och skrattade mig halvt fördärvad! Så himla roligt! Helt klart också en tröst fast det är nog i en helt annan situation!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt