Nytt år!

Slutet är inte längre för det nya har redan börjat. 1:a advent är inledningen på det nya kyrkoåret och vi har firat in det med en rejäl konsert i Dimbo-Ottravads kyrka i kväll. En av jobbårets höjdpunkter. Det är lite nervöst att inför fullsatt kyrka, typ 350 personer stå där längst fram. Men då tänker jag alltid att det är fantastiskt att så många samlas för att ta del av advent! Min roll i det hela är blygsam. Jag hjälper barnkören. Det är bland det roligaste jag vet. Dessa fantastiska ungar... 
Hahaha! Alicia fotade mig innan hon alldeles färdig kröp till sängs. Hon har haft gymnastiktävling i Skövde idag. 

Noel och jag har haft en dag för oss själva. Vi avrundade denna första söndagen med en saga om en köttätande växt. Då säger han: -Mamma måste du rimma!?!  Hahaha, ja det var ju inte så att jag i stunden knäckte massa rim det var ju så boken var skriven. Det passade visst inte honom i kväll... 
Kattungen är inte den ende som i raketfart växer i hushållet. 
Spindlarna i källaren verkar muterat till giganormus... 

Nu väntar ett par riktigt intensiva jobbveckor innan mina nära på tre veckors ledighet infaller. Dessa högtrycksveckor sammanfaller så klart med alla de egna barnens avslutningar, dramauppvisning, trumuppspelning o.s.v.  Niklas åker på två konserter i veckan och jag inser att det kommer behövas en kloning för att få ihop allt. Trots att det kan verka galet hektiskt ser jag fram emot allt som komma skall. Glad första advent! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt