Genombrott

Varit ett par tunga dagar med mycket oro över flera viktiga saker. Idag har mycket löst sig och jag känner mig så himlans glad! Vår tillfällige husgäst besökte det boende där han i nästa vecka ska få sitt rum. Bara det att han orkade åka dit var toppen. Så visar det sig att han som trodde sig vara alldeles ensam här mötte en kompis sen förr där på boendet. Vilken lycka att återses! Hem kom en väldigt glad kille. Jag blev så glad att jag nästan grät men behärskade mig för att inte skrämma vettet ur honom. Nu vet vi att det finns nån som han litar på. 

Vi har fredagsfikat som vanligt med härligt besök av Maria och Ella. Beställt lite varma underställ och ullstrumpor inför vintern. Så lagade jag lite mat och nästan hela familjen var samlad. Niklas och Alicia var kvar i Skövde. Så åt barnen chips och spelade Wii. Tänk vilken sak detta är att få uppleva för dem. De är stolta och glada att vi får möjligheten att lära känna denne kille under några dagar. 

Som vanligt på fredagen är jag supertrött. Halvslumrade i soffan så det är ingen idé att ens försöka kolla på tv. Niklas har jobbat sent så han är nog fortfarande uppe i varv. Lugnet lägger sig här i huset och en ganska välförtjänt sömn är att vänta. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt