Om att öppna

Med ca fem timmars varsel fick vi en husgäst. Runt lunch svarade jag i telefon och lovade öppna dörren till vårt hem klockan halv sex. Välkommen! En 16-årig kille från Afganistan bor just nu med oss. Väldigt oklart hur länge han stannar. Som längst till slutet av nästa vecka. Kanske flyttar han om ett par dagar. Han är lågmäld, snäll och väldigt modig. Jag är känslosam och vill mamma honom... Niklas är en hjälte som lugnt och tryggt bara finns här för honom. Barnen är så glada att nu sakta få lära känna honom. Så otroligt stark upplevelse detta är! Jag är så stolt över min lilla familj som visar gång på gång att med ett öppet hjärta och öppen dörr sker fantastiska ting. 
Människor och djur, lika oväntat som välkommet! Svårigheter, o ja absolut! Men då gäller det att kicka igång systemet och hitta sitt bättre jag. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt