Avbrott i vardagen

I ett par års tid har jag varit del av en referensgrupp som finns i Skara stift. Vi jobbar med att planera kursinnehåll för de som arbetar med barn 0-12 år. Det är väldigt roligt. Jag har ju massor att lära så det känns väldigt fint att få vara med och bolla idéer som sen kan bli föreläsningar. Idag har vi lyssnat till väldigt kloka människor. Lång dag som började 7.30 med en bilresa hit. Vi är på Flämslätt. Passade på att öva inför Adventskonserten på söndag och planerade resten av terminen med kollegan Mikael. Måste använda tiden väl. Nu har jag krupit ner i sängen på mitt hotellrum efter att ätit massor. 
Vickning här på Flämslätt skulle kunna mätta en mindre by... 
Vår kvällsandakt blev så himla fin. Vi läste om Frälsarkransens vackra pärlor och varje pärla symboliserades av ett ljus. Jag håller många andakter varje vecka men att göra det för kollegor så här var lite pirrigt. Men så infann sig lugnet och mina trygga medlemmar i vår lilla referensgrupp och då flöt allt på som det skulle. Tänk vad jag är glad som tog steget och sa upp mig från min 100%-iga tillsvidareanställning i kommunen för att få jobba i kyrkan! Mycket fantastiskt händer mig varje dag. Det är då verkligen ingen dans på taggfria rosor men det ÄR! Jag ÄR och det räcker långt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt