Så väldigt oväntat

Härlig fm med huset fullt. Bjöd hit två familjer med barn och åt en andra frukost. Träffades 9.30 och skiljdes åt tre timmar senare. Mätta på massor av godsaker, hemmagjorda delikatesser som plommonmarmelad, torkade äpplen, picklad rödlök och våfflor. 

Så tystnade huset... Alla gav sig iväg åt olika håll. Bara jag kvar. Satte mig i soffan. Knappt satt mig innan jag hörde ett underligt ljud. For upp som en tok, fick för mig att vår katt var skadad. Rusade ut. Men ljudet kom inte från Sara utan från en liten krabat. Innanför vårt källarfönster satt en liten kattunge. In igen och ner i källaren. I pannrummet fann jag den. Så väldigt liten. 
Satt med honom i flera timmar. Lille gubben, nu väntar vi för att se om en ägare hör av sig. 
Matas med ljummen havremjölk! Det var gott! 
Han blir väl omhändertagen av alla!
Åh, lite skrämmande är det att sitta själv. Vill helst gosa in sig i mitt hår eller i famnen på ett av barnen. 
Väldigt fin! 

Just nu sitter han i knät på Niklas som kollar Us open. Jag ska ta över om ett par timmar så bäst att försöka sova lite. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt