Ledig tisdag

Eftersom jag jobbar hela helgen har jag varit ledig idag. Fantastiskt fin dag att vara ledig på. 

Spenderade en del av em på Närhälsan med besök hos doktorn. Tokont i min rygg. Har inflammation i mitt bäcken och så var Ischiasnerven i kläm. Mer medicin, röntgen och tid på reumatologen är vad som väntar nu. 

Kära nån så knas det blev för Alicia på studsmattan. Hon föll så illa och landade med en rejäl översträckning av armbågen. Tårar och andnöd! Men en blixtutryckning av morfar lugnade henne (och mig). Inget brutet sa morfar med sin ambulanssjukvårdarröst... Takterna sitter i. Jag trodde inte heller det var så farligt men jag kände att jag hade svårt att bedöma läget. Nu sover hon gott och vi får se hur armbågen ser ut i morgon. 


Vegansk tandkräm och Voltaren! Bra grejer. Lite underligt bara att det ska kosta nästan dubbelt så mycket att få en tandkräm som är ekologisk och saknar ingredienser av gris... Fast som Nora så klokt sa: -40 kr var inte dyrt för en så bra sak! 

Jag ska möta upp med dessa två och förbereda mig på ännu en besvärlig natt. Det är nog bland det svåraste med att ha ont, den dåliga sömnkvalitén. Att dras med inflammation gör mig trött och så alla sömnavbrott som inte strör gluldsand över mitt humör. Nu är det färdig gnällt, jag har varit ok i flera år och nu har det varit ett halvår som varit lite tuffare. Jag vet ju att det förr eller liiiite senare vänder igen. Det har de senast 20 åren lärt mig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt