Ryms i en vanlig tisdag

Det är många saker som ska få lov att ta tid. Allt i vardagen, jobb, barnens aktiviteter och läxor ska samsas om dagens timmar. Idag har jag använd Mina minuter väl. Allt jag planerat har blivit av. Det är en skön känsla! Så bakade jag bullar till tjejerna. Med hemkokt äppelmos i. Mindre socker och skrädmjöl. De blir bra till mellis när de kommer hem från skolan. 
Jobbade hemifrån på fm. Så otroligt skönt att bocka av saker på min lista. 
Stärkte mig med en andra frukost. Gick ner i tvättstugan och satte igång en maskin tvätt. Blev en bra bensträckare i pappersarbetets stilla sittande. 
Den jobbar på bra! Ganska dyr men väldigt bra degknådare. 
Ibland önskar jag mig ett slätt, modernt kök med integrerade apparater... Men sen tänker jag att det passar varken huset, mig eller vår plånbok! 
Grönsakspaj till lunch. 

Efter ett par arbetstimmar till hämtade jag tjejerna och körde hem dem. Så åkte jag till Kyrkans hus och gjorde färdigt lite datorkrävande jobb. Så går det när jag glömmer ta med min dator hem... 
Så en tur till den finfina kommunala Kulturskolan. Nora har börjat spela slagverk. Alicia tvekar om hon vill fortsätta spela klarinett. Jag vill absolut att hon ska det så nu är vi väldigt oense. Viljornas kamp har påbörjats. Hon anser att jag inte kan tvinga henne... 
Alla barn är i säng och så är även jag. Bland det bästa jag vet, att gå och lägga mig tidigt. Lyssna till regnet och snusande barn. Läsa, blogga och bara djupandas! 
Noel och Sara spelar på ipaden. 
Klart en kan gosa med henne... Om en håller sig till hennes regler! Lilla fina katten, bestämdast i stan. Fick henne som liten kattunge och nu är hon drygt 13 år. En självklar familjemedlem! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt