Mitt i ljuva September


Denna underbara månad. Tänker att fantastiska ting händer oss nu. Inte bara i min absoluta närhet utan mer än så. Trots allt eländes elände som sker blommar motsatser upp och livet ter sig så enormt vackert. Människor flyr för sina liv, plågas och svälter. Det finns ingen hejd på allt hemskt. Samtidigt visar mänskligheten en helt annan sida där kamp för frihet, människovärde och stabilitet utmärker sig. Jag djupandas och sätter min tro och tillit till just denna sidan av befolkningen. Inte som om det är en särskild sort utan den del av oss som vi alla bär på. Den medmänskliga!!! 


Milde vilket energiknippe han är! Försökte få till en bild men han är inte still någon längre tid! Han röjer omkring här så jag känner mig yr! 

Nu ligger jag här på madrass på golvet i Alicias rum. Vi måste hålla honom instängd här på natten för att vakna av ljudet av ett plötsligt möte mellan honom och Sarah skulle nog skrämma oss från vettet!!! Tänk att jag är väldigt glad för att vi får ha honom... 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt