Vilken tisdag!

Fantastisk dag! En av favoritdagarna på året är när vi har gemensam sommarlunch i Kungslena med arbetskamraterna i Varvs församling. Johanna och jag bakade tårta samtidigt som vi städade barnlokalen i Ekedalen. 
En glad samling människor! 

Så var det återigen dags för ett par timmar städning och lika länge möte inför Familjelägret. Hem en sväng och säga hej till ungarna. Jag vinner inget pris för mest spenderad tid med mina barn idag... Men de var nöjda med sin pappas närvaro. :) Häromdagen hörde jag Noel säga att han tycker det är dags för mig att åka tillbaks till Frankrike så de får vara själva med sin pappa! Jojo!!! Ha ha ha, viktigt att bli påmind för min del, de klarar sig bra utan mig iaf då och då. 

Tillbaka till jobbet och hämtade upp arbetskamrater. Vi har haft avtackningsfest för min kollega Inger som går i pension. Väldigt mysigt. Först en tur till Hem till mig och sedan Villhelmsro. Hon var så nöjd. Lyckades inte få med henne på bild dock... 
Denna skylt! Så himla rolig, jag är inte så förtjust i klämkäcka väggskyltar men den här kunde jag tänkt mig köpa! Vilket budskap! Kanske var den roligast för mig, jag med mitt ganska långa förkristna liv... Har ju haft min tid med karma-tron! :) 

Aldrig varit på Vilhelmsro förut. Bara hört andra berätta om det. Superfint! 
Varför står det inte ett sånt här på min tomt??? 
Med kamin och allt... 
Andra gången gillt samma dag. Lika trevligt men andra bordsgrannar. Det är en väldigt trevlig arbetsplats. Jag tänker att jag är lyckligt lottad som får jobba med något som gör mig glad. Så har vi väl alla svackor och allt är inte rosa fluff. Vissa stunder skaver en mot varandra, sånt är till för att lösa. En bra påminnelse från barndomen är när pappa sa att det aldrig är ens fel när två träter! Rannsaka sig själv emellanåt, det är ett gott råd. Nu ska jag glad ända in i hjärteroten krypa till kojs. 
I hörnet är jag, lite creepy, men det är himlen som är motivet! Sommarnatt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt