Fin tid

På många sätt. Sommaren har kommit igång om än lite kylig. Men ljuset och de kvällspigga barnen drar ändå in mig i förhoppningen om värme, ledighet och kvantitets tid. Jag vill bli så där långledigt trött på mina nära och kära. Det längtar jag efter. 

Igår firade vi midsommar på Pommern som vi enligt fler årig tradition brukar. Första gången på länge hade vi med en komplett barnaskara. 
-In i bilen barna, nu börjar det regna igen!
 Det gjordes tokstora kransar och vi fånade oss en hel del. Firandet är väldigt löst och ledigt. Kommer ut en inbjudan på fb och de familjer som kan detta år anmäler sig. Så gör vi knytkalas och alla äter sig mätta minst tre tillfällen under kvällen som avslutas efter grillning. Vi var hemma efter 23 och barnen tyckte det var spännande att vara ute så sent fast det nästan var ljust! 
Årliga byggandet av midsommarstång leds av min lillebror som entusiastiskt tar sig an uppgiften. Så samlar barnen ihop björk och blommor med hjälp av några vuxna. Så inleds dansandet. 
Barnen väntar in alla vuxna som i år var lite segstartade! 

Härligt med långledigt. På måndag drar jag på läger och tvätta, packa och baka bullar står på schemat innan dess. Bullarna är precis just nu färdiga och om ett par maskiner tvätt så ska nog alla reda sig nästa vecka utan att behöva näcka! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt