Viktig vänskap

Det är lätt att dras med i allt som händer och sker runt mig på jobbet, barnens aktiviteter och andra sociala åtaganden jag har. Blir lätt ett ekorrljul av tillvaron. Ibland verkar jag inte hinna med något annat, bara måstena blir gjorda. Men det är då det slår mig! Att vårda de otroligt viktiga vänrelationerna... Det är faktiskt ett måste. Inga relationer rullar på i all evighet om det inte då och då läggs lite kraft och möda på dem. Jag har flera vänner som jag träffar sällan för de bor långt bort. Ska de bevaras är det ännu viktigare att underhålla dem. Idag har det vårdats en alldeles särskilt fin vänskap. Fia med familj har varit på besök. Jag gläds gärna med andra men i detta fallet är glädjen extra stor. För är det någon jag önskar välgång lite extra mycket är det just hon. 

Jag har sedan en tid tillbaka försökt träna yoga varje dag. Gör mig gott på så många vis. Största utmaningen är inte de olika positionerna utan stillheten. Att invänta andning, stanna länge i samma position och faktum att tävling och yoga är rena motsatsen! Har under de senaste femton åren yogat till och från. Trots detta har jag stora problem med min iver... Antar att detta är mitt livs uppdrag! 
Ritual! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt