Lama tår och sillfri dill!

Ärligt! Va för nånting? Mina två mellan tår på höger fot har fått fnatten. De verkar fått egen vilja. Ibland känner jag dem inte och ibland verkar de önska gå åt annat håll än resten av mig. Väldigt knepigt! Fick tipset att jag kanske är uttorkad, då kan man visst få någon krampliknande historia. Jaha, ja då börjar jag väl med att dricka lite mer då... Är tårna lama i slutet av veckan får jag kanske ringa sjukvårdsupplysningen... Milde, vad jag nu ska säga till den stackar sköterskan som svarar!?! Jag har ett par lama tår på höger foten, vad tror du om detta??? Näe, jag får be Fialottan ställa diagnos. Hon är nu min säkraste källa till medicinsk visdom! 

Jag går på sparlåga. Redan börjat få lite väl mycket längtan efter sammanhängande ledighet. Jag har en väldigt rolig period på jobbet nu fram till semestern så inget att klaga på där. Meeeen det spelar ju liksom ingen roll hur roligt något än är om jag mentalt växlat ner. Behöver dock hålla uppe farten ett bra tag till för ledig är jag först vecka 29. 

I morgon är det årlig sommarlunch med Varvs arbetslag. Jag har fixat vegetariskt sill allternativ. Kokat aubergine och gjort två olika röror. En senap och en dill/gräslök. Blir intressant att prova i morgon när de stått till sig i kylskåpet över natten. Det ligger på mig att fixa dessert och jag tänker baka en sockerkaka och göra en gräddtårta med jordgubbar. Är det sommarfest så är det! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt