En känsla av ledigt

Vilken mäktig tid på året detta är! Händer så mycket. En kan liksom känna det i hela kroppen. Inte konstigt att det både begås hemska brott och uppstår fantastisk kärlek. Mellan pingst och midsommar, en förtrollad tid nästan. 

Denna lilla unge är född just under denna period precis som jag. Vi är ombytliga, känslosamma och blir lätt påverkade av vår omgivning.  Här är hon redo för skolavslutning. 

I fredags var det avslutning på vår vuxen-barn grupp på jobbet. Vi hade cirkustema. Jag föreställer en lindansare! Fantastiskt roligt. Många glada barn och nöjda vuxna. 
Idag infann sig stora lugnet. Vi kämpade med att få partytältet på plats igår kväll. Niklas har beställt ett nytt och när vi nu fick hem det var det något fel... Taket verkar felsytt. Det står där det står men vet inte om vi måste ta ned det och få ett annat. I vilket fall har jag legat på en av sofforna och bara jublat inombords. Vet inte vad det är med mig och dessa tält men jag älskar grejen... 

Vi tog oss en tur till Ryfors konfektyr, köpte lördagsgodis och glass. Lagom utflykt en dag som denna. Barnen leker, gräsmattan har blivit klippt, sängarna renbäddade, vi har ätit sushi och haft besök. En dag i all enkelhet som gör mig glad. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt