Utskälld i trafiken

På väg hem från jobbet blev jag råtutad på. Åh kors då! Fattade inte varför. Jag bromsade in och stannade vid kanten och bilisten bakom hade något emot detta och tutade som en tok. Undrar om jag gjorde något olagligt eller om jag hamnade oförtjänt i onåd. Niklas sa något kul om att det ofta är ett skadat ego som tutar på andra... Jag har hittat en för mig ny tidning, Hembakat. Gillarn i massor. Min jobbhelg är över och i morgon är ledig dag med alla barnen. Kommer nog baka något från tidningen. Snart dax för nästa projekt känner jag. Vet bara inte vad det ska bli. Franska vore kul att plugga igen... Fattat för längesen hur min hjärna är funtad men det växer inte lagom utmaningar på träd liksom. Jag vill inte testa nya svåra saker helt utanför boxen. Måste finnas någon igenkänningsfaktor där jag finner viss trygghet. Bekväma utmaningar med goda chanser till positiva resultat, det är min melodi. Chickenshit kan du va själv, jag inser mina begränsningar bara. Ha ha ha!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt