Rätt stuk

På väg till dagis i morse blev jag och barnen omcyklade av en kille. Han trampade som attans. Oj han är nog sen... Minuten senare är vi ikapp killen. Han har hoppat av sin cykel och fått av sig sin ryggsäck. Nu är det bråttom det syns. Snabbt som rackarn tar han av sig vantar, halsduk och mössa. Upp ur väskan får han fram en keps. Lägger den överst på skalpen och trycker ner de varma onödigheterna i väskan. Så en snabb koll runt sig och upp på hojjen igen. Cyklar de sista hundra metrarna till skolan och anländer lite sent men antagligen rätt stukad. Jag minns min sån tid. När mamma tvingade på mig mössa och jag stoppade den i väskan så fort jag var utom synhåll. Ja tider förändras nu har jag termobyxor mellan oktober och april... Tror jag ska gå och köpa mig ett par nya idag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt