Saknar sången

Jag har haft fantastiskt roligt dessa fyra veckor av körövning. Igår var det final. Avslutade med mässan. Stämningsfullt och spännande. Adrenalin! Det som gjorde det extra mysigt var att Niklas var med. Riktigt roligt att dela ett projekt och hjälpas åt. Bra teamwork! Tur att vi har en villig barnvakt i rara Mima. Hon ställer upp så glatt och troget. Trygga barn blir lättare att lämna för oss. Inget dåligt samvete att dras med. Jag kommer att fortsätta sjunga. Det verkar som jag trott mig totalt sakna sångröst i onödan. Jag är ingen solist men det finns en plats för mig i kören. Jag är lycklig. Jag har en hobby. Milde, det var länge sedan. Som ju inte ungått någon är det riktigt kyligt. Vi fryser inomhus. Inte bra för reumatikern som tappar fattningen helt. Men idag tog jag till handling. Vad upptäcks då? Jo att alla tre element i vardagsrummet är avstängda. Tack älskade lillprins för att du fått oss uppskatta element igen. Han tittade lurigt på mig och sa: de ääää jaaa! Jo det kan jag tänka mig att det är du som varit och skruvat på termostaten. Nu börjar värmen återvända. Härligt! Tror jag ska koka mig lite mer te och mysa ner mig i soffan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt