Ny inspiration

Åh vilken härlig semester vi har haft. Tre veckor tillsammans. En av dem var vi hela familjen eftersom Anton var ledig. Vi har hunnit med en hel del. Igår kom vi hem från en tripp till Skåne. Hade gärna stannat men eftersom vår katt Bäbis skadat sig i tassen fanns det inget att välja på. Verkar som han blivit biten av ev en orm eller en igelkott. Han är medtagen, sover mycket men verkar inte ha ont längre. Lille gubben, han är olycksbenägen! 
Idag har jag varit fullt upptagen med hemmet. Möblerat om Antons rum, putsat fönster på nedervåningen (händer typ aldrig!) tvättat massor och mellan varven vårdat katt. Alltid när jag varit hos Malin i Skåne får jag sån lust att pyssla om här hemma. Hon har en fantastisk känsla för inredning och trädgård. Vi gillar väldigt lika men jag är oförmögen att få till det. Hon gräver planteringar och köper möbler som bara passar och ser ut som de alltid varit ämnade. Jag sätter en buske och handlar en tillbringare... Typ! 
Så otroligt stilsäker människa! Här radar de upp sig ungarna för nu vankas det god mat, hon är ju även utbildad kock! 

På onsdagen öste regnet ner men vi hade det mysigt tillsammans inne. Himlen var verkligen grå. 
Trodde det skulle börja regna här också idag. Jag har med hjälp av min pappa och Niklas byggt ett bord i eftermiddag. Ville ta tillvara virket från vårt gamla saker och önskade mig ett bord som kan stå ute hela året. Nu är det byggt! Det är inte skapat för att vinna finsnickeri tävling utan för att jag gillar att återanvända. 
Det är roligt att skapa. Jag är inte så knusslig av mig, det blir snett och vint men trots det kommer det fylla exakt det behov jag sett. 
Tungt och massivt! Vilken lycka! I morgon kommer det dukas fint och ge plats åt de som kommer för att fira vår 12 åriga Alicia. Tiden rusar och nu höjer jag förvånat på ögonbrynen och undrar var tog dessa år vägen? Jo, de har gått, ett år i taget och varit en alldeles fantastiskt del av mitt liv. Att få dela tillvaron med dessa barn är ju oerhört stort. Jag försöker påminna mig själv om att inte rusa på för fort för helt plötsligt firar vi en 22 åring om tio dagar och då blir det jäkligt tydligt att livet inte är på paus utan verkar ticka på än fortare för varje år. 
Här har han hittat sin plats för stunden. Så nöjd och glad att mätta alla dessa hungriga magar. Jag är stolt... Inget är självklart. 
Råder lätt kaos men lagom till kalas i morgon kommer allt hittat sin plats och allt blir väl... ;)
Niklas lagade vegansk skagenröra på toast till fredagsmiddagen. Var supergott! Tända ljus och dricka vattnet ur glas på fot är så festligt det blir hos oss. Tänk vilken skön grej det är att vara förnöjsam... Nu hoppas jag bara att min humle som jag planterat idag tar sig så är det svårt att önska mig mer för egen del. Klart att för oss som folk på denna planet önskar jag att vi kunde leva fria från krig, patriarkat och andra förtryck... Helvete vad mycket skit det finns på denna jord! Blunda inte för det men lyft det goda! Och lev efter gyllene regeln! Fridens! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt