En dotter

Så var det Alicias tur att fylla år. Hon har funnits med oss i tolv år och nu inleds det första tonåret. Hon föddes tio dagar före Antons tio års dag. En söndag sa hon till mig... Ja det var det kanske... Barnmorskan var fantastisk och heter Buller, minns att hon skulle gå av sitt pass och åka iväg med sin husvagn. Vi skrattade mycket och det var en enkel förlossning. Alltså att pressa ut en unge ur snippan kanske inte kan kallas enkelt men som begrepp var det en enkel förlossning. Utskrivna efter de obligatoriska sex timmarna for vi till Fia och hämtade Anton. Han hade varit i Lilla havssjön och badat med sin morbror. Niklas kompisar kom på kvällen och firade. Jag somnade som en klubbad. Dagen därpå gav sig Niklas och Anton iväg på fotbollscup och jag la Alicia i vagnen och promenerade till stan. Allting gick så enkelt och så har livet med henne fortsatt. Hon gillar ordning och reda. Är bestämd utan att vara dryg. Hennes ordningsinne retar mig för att jag är avundsjuk... Hon är omtänksam och gör andra glada. Klart hon har massor av brister då hon ju trots allt är homo sapiens men det finns ingen anledning att fokusera på dem en dag som denna.
Presentöppning i sängen.
En tur till Stellas lekland önskade hon sig...tack och lov för det! Hon leker fortfarande och det är så otroligt skönt. Hon kunde lika gärna önskat sig ett presentkort på Victorias secrets underkläder eller något annat som jag anser opassande men som jag vet hägrar för flera tolv åringar.
Släkten samlad i partytältet.
Med lillasyster, de är så olika men tajta ändå.
Fina unge.... 

Nu har vi haft kalas, städat och hämtat oss lite. Lagade middag, lax var hennes önskan. Vi ugnsrostade paprikor och tomater. Gjorde en salsa, vegfärs och nachos. Behöver inte vara så svårt. Blev ju sent att äta halv nio men vad gör väl det en helg på sommarlovet! Nu ligger alla i sina sängar och födelsedagsbarnet är väl kramad och lyckönskad. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt