Produktiv helg

När en inte blir sittande i soffan utan bara driver på! En sån helg har det varit. Oj så mycket vi fått gjort men ett ännu större OJ för allt som är kvar att göra. 
Likt katten lyfter jag blicken uppåt och tänker positivt. 
Efter att gått av jobbet kl 10 i lördags förmiddag åkte vi till Ikea. Hämtade först upp Anton på Jönköpings busstation. En köksö skulle inhandlas. Älskade ungen byggde med mig hela kvällen. Flyttade möbler och fixade. 
Så det skulle kunna se så här fint ut på söndagmorgon då syskonen vaknade. 
Uppdukad frukost! 
Finns inget bättre mål än frukosten! 
Mums! Lätt att välja veganmaten!!! 

Tog bara en halv dag så har viss oreda inträffat. Inte så konstigt, vi lever i lätt kaos i varenda rum. Överallt byggs nya möbler eller flyttas det på saker. 

Alicia och jag gav oss av till Hjo och Hem o hobby. Bordsfilt, dukar, pynt och krafs allt packades in i bilen och hem för fortsatt fixande. Utemöblerna på plats i partytältet och ogräs rensat. Tvätten är körd och torkad i ljummen vind. Barnen sover gott och jag gör snart detsamma. En helg som handlat om det som ligger mig varmt om hjärtat, ungarna och boet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt