Början å slutet

Vare sig det är dagen, veckan, månaden eller terminen tycker jag att det är just så... Bara en massa början och slut. I vilket fall är det en härlig tid. Mycket festligheter, avslutningar och kalas. Går tyvärr inte att vara med på allt. Missade barnens yngste kusins tre års kalas i lördags då jag jobbade på läger i Ekedalen. 

Att det regnar och är svinkallt är ju som det är och inte mycket att orda om. Jag som är dålig på att vattna det vi sått ser det som hjälp från ovan. 
Det är så grönt ute att det nästan är svårt att ta in. 

Har haft en ledig dag och inte ägnat mig åt nått mer än dokumentärer på Netflix. Lagat mat och varit med barnen. 
Vi har bestämt att försöka äta regnbågens alla färger. Jag gillar färgstarkt. Niklas brukar uttrycka sig så om han möter någon som för honom framstår som annorlunda. Att han mött någon färgstark. Jag är ganska beige men inombords har jag mer nyanser än en Pride-flagga! 
Relativt beige men med en dragning åt rött då jag på denna bild lyckats se solen... 

Kära nån, jag är så tacksam över mina kloka välutbildade vänner. Ikväll fick vi uppsöka blivande ssk Fia. Nora har gjort sig lite illa i en arm. Jag litar blint på diagnosen som blev ställd och säger med bestämdhet att denna sjuksköterska kommer göra enorm skillnad för varje patient hon kommer möta. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt