Med buller å bång

Det har varit en fantastisk måndag. Jag vaknade med den där braiga känslan. Gör jag allt som oftast... Är ju en morgonmänniska. Beslut tagnacefter 20.00 är mig icke värdiga! 

Jag lärde mig för ungefär 15 år sedan av någon vis själ att inte låta min lycka påverkas av yttre omständigheter. Ärligt kan jag säga att detta är endast en lärdom i teorin. Jag är sjukt lättpåverkad av olika ting. Men lika snabb till olyckstårar är jag till glädjetjut. Som den känslosamma typ jag är blir det så. Därför är det stora svängningar i humöret men min grundkänsla är inte lika känslig. Vissa saker påverkar mig dock rejält. Som hur barnen mår, om jag har värk på mer än tre ställen i kroppen, om jag gjort något som jag känner mig värdelös för eller om jag får en svacka i min föräldraroll. Typ såna grejer gör mig till vrak. Jag hanterar mångas oro och trubbel dagligen. Peppar så gott jag förmår. Talar om tolerans och förlåtelse. Men hur är jag mot mig själv... Idag så är det iaf en sån dag då jag är glad, i frid och motiverad. Tack gode Gud för dessa dagar! 
Jag fixade nicecream och satt i partytältet med Anton. Han åt och sa förvånat att glass gjorda på fryst banan är jättegott! Jag vet, typ bästa på länge! 
Mellan åskskurar och tryckande värme har jag jobbat, hämtat ungar, fixat fika till picknick. Noels klass har spelat brännboll i Stadsparken ikväll. Är klassförälder igen... Såklart! Var jättekul, uppehåll och skadefritt, allt en kan önska på en sån tillställning. 
Som det blommar. 
Som om det skriker rakt ut att sommaren är på väg... Jag är lika taggad! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt