Men vilken fredag!

Känns så enkelt. Lite trist att säga det för jag försöker verkligen hitta det mest positiva med varje årstid. Men när solen och värmen återvänder ÄR livet enklare för min del. Jag mår så mycket bättre både i kropp och själ. 
Att starta dagen med glada ungar som följde med till jobbet var toppenkul. 
Delad jobbtur passar mig fint. Inte varje dag men än så länge är det guld vört att ha ledig tid med barnen på eftermiddagen. Sen byter Niklas av mig och jag hade ungdomsgruppen i Ekedalen. Vi fredagsmyste med fruktsallad och veganglass. Så hem och sätta igång med slipning och spackling. Jag som vanligtvis inte tar mig för något efter 20.00 var på hugget. Noel är så taggad och glad. 
Niklas visade hur han skulle göra och så var det i full gång. 
Så en sista vända ut på studsmattan. Vilken bra grej det är. Roar och aktiverar dem alla. 
Hon längtar efter att få sova i sofforna som snart ska fram. Han är bara nöjd med att vågat sig ut. Minuterna senare möter han två stora igelkottar i busken och rusade förskrämt in igen. Jojo... Så mycket för den tuffa attityden! 

Jag hänger knappt med i allt som visas på nyheterna. Men den modiga tjejen som gick in framför främlingsfientliga demonstratörer har jag sett... Att det är knas i den amerikanska valkampanjen är en underdrift utan dess like. Att det går att få till vapenvila i ett fruktansvärt krig är så stort även om det bara är en kort tid och i ett litet område. Stackars alla som är på flykt. Världen är skiftande och vi kan ha svårt att förstå... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt