Mot tidens ände

Ser väldigt många dokumentärer och "talks" just nu. Mesta handlar om klimatförändringar och möjligheten att uppleva lycka. Så lärorikt! Jag är ju helt övertygad om att vi kan påverka båda frågorna med vår egna inställning. Båda kräver arbetsinsats och ärligt är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Inget ordnar sig av sig självt. Minskad konsumtion och givmildhet verkar vara del av svaren. Japp, jag ger mig hän! Såg dessutom ett fantastiskt "talk" om stressrelaterad dödlighet. Visar sig att vi dör av tanken på att stress är farligt. Men ser vi istället på det hela som vår fantastiska kropps sätt att förbereda oss på motgång så startar mängder av bra grejer i kroppen och vi hamnar istället i mod-läget. Att känna sig modig är toppen för vårt system. 

Jag är nu ledig, påsklov i sikte. Har haft tre läger på fyra dagar så nu ska jag ägna mig åt helt andra saker ett par dagar. 
Nu har det skett! Första tappade tanden. Han tappade den på läger och blev lite orolig att tandfén inte skulle hitta dit... Nu ligger den i ett glas och väntan är olidlig. Må hon hitta den!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt