En väldans ledig lördag

Så bra dag! Började med en rejäl frukost. Hembakat fröknäcke!  Så testbakade jag en chokladkaka på koksmjöl. Visade sig att det inte bara var att byta ut mot vetemjöl. Blev den torraste kakan i historien. Men sånt är till för att lära sig på. På tal om att lära sig. Fia med små barnen har varit här på förmiddagsfika. Hon om någon har lärt sig mycket de senaste åren. Snart färdig sjuksköterska och ärligt behöver jag aldrig mer träffa en doktor. Tror hon kan det mesta nu. Det är en tuff utbildning och med sina tidigare erfarenheter och kunskaper lär hon bli eftertraktad på arbetsmarknaden. Märktes att vi inte setts på ett tag för två timmar av intensivt avhandlande flög förbi. 

Dags för lunch och barnens kompisar att komma hit. Fullt med barn här hela dagen. Roligt men inte helt konfliktfritt. Syskonen Sjögren är lite väl vassa mot varandra mellan varven. 
Äldsta syrran hann med en sväng på stan med mormor och tur var väl det. Lite egentid... Syskon är fantastiskt men som sagt inte konfliktfritt. Det är ju bra att öva upp sina förhandlingsstrategier och testa gränser. Fast det tär på moderns tålamod! 
Fick presenter av henne från shoppingrundan med mormor. En träfjäril och en hjärtformad tesil. Omtänksamt. Hon gör mig väldigt stolt. Hon är strukturerad, vänlig och ordningsam. Ibland så vi krockar med varandra. Hennes ordningsinne gör att hon får spader på oss andra slarviga familjemedlemmar. Lilla gumman som hon styr upp oss... 

Jag har haft tvn för mig själv och passat på. Sett två avsnitt av Skavlan, två andra program och sen flera avsnitt The glades med Niklas. Han kom hem efter vernissage i studion. Inte bara jag som jobbar helg... 
Nu är huset tyst. Det är bara Niklas, Noel och jag hemma. Tjejerna sover över hos en kompis. Just nu tror jag även katterna krupit till kojs. Milde tid så de slåss och lever om... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt