Stiltje i storm

Det händer en hel del just nu. Samtidigt som det är helt lugnt. Knepigt! Jag har jobbat intensivt sedan terminen drog igång och nu är det lite final innan några dagars extra ledighet. Igår till idag har vi haft läger med en av barngrupperna i Varv. Det är otroligt roligt, ansvarsfullt och tröttande. Fina barn som ska må bra och trivas. Det gäller att vara på topp som ledare. Och när kl närmar sig mer 01 än midnatt då är mitt humör lätt ansatt. Samtidigt som det är så viktigt att alla små liv tryggt kan komma till ro. Vi är ju olika. Jag vill sova senast 22 medans jag får berättat för mig familjer som kämpar med att få sina inte ens tvåsiffriga barn att sova före 23. 

Vi gav oss av till Rosendalen som ligger i Ekedalen. Jättefint och väldigt bra backar. Det är så skönt att få en rejäl stund utomhus i dagsljus. Verkligen inte varje dag jag har möjlighet att vara ute mitt på dagen i flera timmar. Tror det kan räknas som löneförmån... 

Noel och jag har också varit ute ihop. 
Han skidar på! 
Runt huset... 
På trottoaren... 
Fram och tillbaka! 
Glömmer av trädgården på vintern. 
Lite vintergrönt livar upp vår annars dassiga tomt. 

Nu laddar jag om för en resa till Boda borg med de större "jobb-barnen". Det blir en heldag av kondition- och koncentrationsövningar. Liiiite för tävlingsinriktad för min egen skull. Brukar komma hem därifrån med ett par rejäla blåmärken och sönderskrapade knän. Låt mig säga att det är på lek... För barn! Milde tid, det är inte militärisk hinderbana.  Fast i mitt huvud är det nog samma sak. 

Sen väntar ledigt ända till måndag. Så även om det är körigt så tas livet med ro! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt