Kroppsuppfattning

Pratas mycket om utseende, vikt och hälsa. Kan vara av godo att prata om. Om det handlar om sunda och mänskliga ideal. Tänk så många som lider av att de inte tror sig leva upp till dagens standard för hur en människas kropp ska se ut, vad den ska användas till och hur den ska åldras. Jag har levt ungefär hälften av mitt statistiskt uträknade liv och känner mig sorgsen över att så mycket av tiden går åt till att förhålla mig till min omvärld. Jag är varken tyngd av åldersnoja eller livshotande sjukdom utan faktiskt ganska tillfreds med min tillvaro. Tänk på det i förhållande till de ångestdrabbade som oroar sig för varje tänkbar eller otänkbar olycka som kan drabba... Vad jag vill få sagt med detta är att livet svänger snabbt och vi bör få leva det som vi önskar utan massa löjliga normer som verkar gälla som lag. Lev och låt leva för Guds skull!!! 

Fann den här på Ig och gapskrattade! Ja, det är jag det. I ett nötskal. Vi är inte födda i en mall. Vill vi alternera våra kroppar med nya detaljer som fyller ut, lyfter eller färgsätter, ja då är vi fria att göra så. Vill vi leva våra liv så fria från dömanden, nedlåtande kommentarer och andra elakheter bör vi inte förvänta oss att bli hyllade utan ödmjukt inse att det ÄR så det borde vara! 

Ögonblick i vardagen, vår Bäbis har fått smak på livets goda och nallar min veganost. 

Lika självklart som han sitter på stolen bredvid mig när jag äter intar han min yogamatta. 
Älskade lille vän du är en prövning utöver det vanliga! 

Efter att ha haft Sportlov med sjukt barn ska det bli riktigt roligt att jobba igen. Så är det, lite av varje ger en bra balans. Klockan ställs på 6 fast jag vanligtvis vaknar före dess. Fullspäckad måndag väntar... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt