Volter

Ibland känns det som livet slår en volt. Allt hamnar upp och ner. Eller som Noel säger opponåppo! Det betyder att man inte är upp och ner men huvudet befinner sig i en lägre position än brukligt! Typ, hängandes utanför soffkanten eller som man är i yogans stående hund. Mycket bra och användbart uttryck! Det har varit omväxlande dagar för min del. Först att komma hem från lägret i Frankrike, fira påsk med familjen, så rejäl fest då vi återöppnade kyrkan och idag har vi firat barnens kusin som fyllt tre år och även tryckt in Alicias gymnastikuppvisning. Åh så glad jag blir för hennes skull, hon har varit så nervös inför detta. Övat massor!!! Men idag satt volten perfekt. Hon sken ikapp med solen. Älskade ungen, hårt arbetande perfektionist med skakigt självförtroende. Peppa och åter peppa! Filmade henne och när hon såg det sa hon med stort allvar att hon varit supernervös. Så skönt att få lyckas! Mitt hjärta gjorde också en volt för jag känner mycket väl till den där nervositeten och kravet att lyckas... 
Så lik mig i mycket... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt