Angripna

Det råder sjuka i familjen. Förkylningsvirus  är över oss igen. Hosta, snora och feber. Jag känner av det också men för min del är det mest huvudvärk och trötthet. Verkar som om flera av oss som var på lägret är lite småsjuka, nån är lite sämre. 

Idag blir det jobb för min del. Först är det påskfirande i Acklinga kyrka kl 11 med barnkören. Så hem och äta lunch. Kl 14 drar vi igång förberedelserna inför återöppnadet av vår kyrka. Biskop Åke kommer och det ska bli stor festmässa. Jag har planerat söndagskola ihop med några arbetskamrater. Påsken ska dramatiseras och spännande saker kommer ske. Så ska det lekas, ätas bakelser och firas massor!!! 

Tyvärr missar jag mitt äldsta syskonbarns födelsedagskalas. Så är det ju för oss som jobbar oregelbundet. Svårt att få ihop allt ibland. Vet inte hur det blir med de småkrassliga ungarna heller. Nora kommer inte kunna sjung i kören idag. Alicia känner att hon måste öva inför morgondagens gympauppvisning. 
Ärligt skulle jag önska att vi alla bara var tillsammans, inga åtagande alls men det är inte så det ser ut... Ha ha ha, kanske en annan dag. 
Startar dagen med en smoothie och en blick på min icontavla från Taizé. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt