Jubel

Uppståndelsens jubel! Idag har vi gjort två omgångar utav påskvandringen. Jag älskar ju detta. Att få skådespela, dramatisera en redan bra berättelse. Blev riktigt lyckat. Alla, barn, pedagoger och anställda verkade nöjda. Det är en spännande vandring och barnen blir lite tagna av historien. Vi gör den även i morgon och på torsdag. Ska se om jag kan fota lite. Det är en hel del jobb med att bygga upp de olika stationerna. 

Så snabba ryck ut till Ekedalen och skolan där. Det var påskens psalmboksprojekt. Två av mina favoritsysslor på samma dag. 

Tillbaka in till stan för en snabblunch med kära Nicolina. Även hon har mycket att göra på jobbet så det är sällan vi ses. Bäst att ta tillvara de stunder vi har! 

Hämtade upp Noel på Framtiden. Han är med mig på Barntimmarna. Funkar så där. Han skvätter revir runt mig. Men allt som oftast går det ändå ganska bra. 

Idag slutade jag tidigt kl 16. Hem och fick hjälp av min pappa att byta däck på bilen. Skönt när han ställer upp och fixar det för det skulle ta evigheter för mig att få det gjort. Hade eftermiddagen med barnen innan tjejerna stack på körövning. De övar flitigt inför konsert nästa lördag. Jag missar den eftersom jag då är på väg till Frankrike. Börjar få lite känsla för det nu, dags att börja fundera över packning och sånt. Hoppas jag har det jag behöver för jag är inget ledig innan vi åker. 

Varit en stund i kyrkan nu i kväll. Vi förbereder återöppnadet som blir på påskdagen med besök av biskop Åke. Jag jobbar i söndagsskolan och där har vi rejäl fest! Ska bli riktigt kul! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt