Vilken upplevelse

Att vara novis i friluftsliv var nog inte till min nackdel. Jag kunde lära tillsammans med barnen och det skapar ju en härlig gemenskap. Så underbara dessa ungar är. De har lämnat sina hem och följer med på läger. Litar på oss! Gör mig riktigt glad. Vi surrade ihop ett bord där disk och mat fixades. Byggde en eldstaden med sten och sand. Satte upp tält och grävde både slaskgrop och kylförvaring. Alla hjälptes åt. Underbar kväll som vi delade med massor av mygg och knott. Sen kom regnet. Och med det min ledvärk och stelhet. Tyvärr blev jag fort dålig och det gjorde mig rätt oduglig. Jag packade ihop fyra timmar före beräknat och gav mig hemåt. Trist att lämna dem. Men det fanns inget alternativ för min del. Jag höll inte ihop... Att sova och sitta på backen var lite för tufft. Men jag laddar för att försöka igen nästa gång som jag hoppas blir om två år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt