Brännande linser

Aj aj aj, skit! Knuffar undan barnen ur soffan, springer upp för trappan, halvt blundandes. Jag har slumrat i soffan. Inte bra alls. Mina ögon är knastertorra och det bränner. Så blir det när jag somnar med mina linser i ögonen. Vet detta mycket väl. Hindrar dock inte att jag gör det. Varit sjukt trött hela kvällen, ja eller faktiskt hela dagen. Men eftersom jag jobbat på Hemvården idag så kom tröttheten som ett slag i nacken nu i kväll. Har inte riktigt hunnit känna mig trött under dan, då har det ändå varit ett väldigt lugnt arbetspass. Skönt att cykla till de olika besöken. Behövdes frisk luft. Inte för att jag firade midsommar igår. Jag var i säng före 22! Undrar om jag ska bli sjuk? Känner av halsen och mina leder är stela. Låt mig säga stopp, funkar inte att bli sjuk då jag ska på hajk nästa vecka. Onda leder och liggunderlag rimmar illa.

Kommentarer

  1. Usch, det låter inte trevligt med linser som irriterar ögonen! Du vet väl att det finns dygnetruntlinser som man faktiskt kan och får sova med? Det kanske vore något för dig?! Ett tips är att boka tid hos optikern och prova ut nya dygnetruntlinser. :)

    Du kan boka en tid direkt online via oss på LensOn! http://www.lenson.com/se/kolla-ogonen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt