Plugga i uppförsbacke

Tufft när det känns så. Att läsa och lära nytt är ju bland det roligaste jag vet. Nu är det tungt som attans. Fastnat rejält. Kanske blir det bättre efter helgen. Jag är själv med barnen. Niklas är på mässa i Stockholm. Förväntar mig inte få pluggtid nu. Det här med studier är ju både tålamod och disciplin. Två av det jag har minst av. Dessutom är jag lat. Vill att kunskapen ska komma lätt och falla på plats utan allt för mycket ansträngning. Därför jag vanligtvis bara pluggar sånt som jag har lite hum om sen innan. Mina bibelkunskaper är det si så där med... Märks nu. Jag har svårt att hålla koncentrationen upp någon längre tid. När jag läst nån halvtimme så minns jag knappt vad som stått. Ovan och lite disträ. Kanske borde jag gå med i någon grupp som läser ihop. Vore skitkul men antagligen lite svårt att få tid till just nu.

Denna helg kommer bli slapp. På så vis att vi inte har så många tider att passa. Alicia ska på gympa kl 9!!! imorgon men det bistår hennes farmor med skjuts till. Så är det dags för Noras debut i Änglabus som sjunger i kyrkan på söndag. Ensam vid rodret denna helg! Styr mot lugnet. Säker på min vision. Lika övertygad om att jag lever i förnekelse. :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt