Vissa val

Gick precis ut genom ytterdörren med en megastor halsduk lindad runt halsen. Hösten gör sig påmind. Sitter i bilen och väntar in Alicia som slutar gymnastiken nu efter fyra timmars träning. Ja det sägs ju att övning ger färdighet. 

Angående hösten så såg jag idag ett klipp där en familj kom hem till sin karibiska ö efter flera veckor i Sverige. Ka, ibland måste jag erkänna att jag kan tänka mig bo halvårsvis på varmare breddgrader. Eller nja, fyra månader typ. Januari till april i sol och värme. Jag har inget emot den här tiden på året här hemma. Men mars kan vara lite si så där. Om det inte är påsk då för det är min favorithögtid alla kategorier! 

Jag hänger i så gått det går med studierna. Är taggad på kunskap och studentliv. Inte kårliv dock, jag tror inte jag skulle överleva en vecka. Men att ha klasskamrater och ett campus att besöka. Får se vad nästa termin har att erbjuda. Samtidigt som jag är så himla glad i mitt jobb. I torsdags var detta underbara gäng på ridskolan Kvarnängen och tog ridborgarmärket. Så humla stolt över modiga ungar!  

Alltså det här med att göra olika val i livet är ju extra angeläget idag. Hoppas alla röstat i kyrkovalet. Det betyder massor! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt