Befriande utandning

Jag övar på att hitta rätt. Rätt tempo, rätt tempus, rätt energi, rätt mängd, rätt ord, rätt känsla och så vidare. I allt jag gör typ! Hitta lagom tempo i livet, befinna mig i nuet, arbeta lagom, säga rätt saker, inte överdriva mitt kännande och så kan jag hålla på. Eller så handlar det bara om att skriva uppsats... Alla som gjort det vet! De flesta har gjort liknande övningar, allt ifrån lågstadiet upp till forskning så är det samma problematik. Precis som i vardagen från det vi föds till vi når mål så att säga. Övar också på att inte rädas döden... går sådär! 
En sak jag inte behöver leta efter är myset! Jag är så i fas med känslan av höst och det ljuva med den. Allt har sin tid och nu är det underbara Septembers. 
Att hitta tid för alla de aktiviteter en dag innehåller kan vara ett besvär eller så andas jag ut rejält och tänker att var, när och hur verkligen kan variera. Jag jobbade en timme kortare på kontoret, körde tjejer till stallet och arbetade klart i bilen medan en kär kuse fick massor av omvårdnad av två lyckliga barn. 
Så nu tar jag dessa djupa befriande andetag som är avgörande för min välfärd och känner att sökandet efter lagom i allt är ett ständigt pågående projekt där varje andetag för mig närmare nån slags insikt. Åh nu,  håll i er kära läsare: Guds frid! Japp jag vet, sjukt oväntat men ibland är det på sin plats att få önska just det. Att vi existerar i och av nåd och kärlek. Sen vem eller vad Gud är för var och en det är inte min sak att bestämma! Peace y'all! ;) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt