Ensam vuxen

Niklas är på releaseparty i Oslo i helgen så jag roddar hektisk helg i min ensamhet. I eftermiddag har det varit trumlektion följt av ridlektion. Då känns det bra att helgens handling skedde igår och att hämtpizza räknas som ok kvällsmat i vårt hem. Jag hann ned att vara kontaktperson också innan barnen kom hem från skolan. Det gäller att göra tiden till sin vän. Alltför ofta stångas vi som värsta ovänner, tiden och jag. Jag är av flexibel sort på väldigt många vis faktiskt, både rent fysiskt men också mentalt. Jag slänger mig hyfsat lätt mellan olika roller. Inga större problem att växla mellan jobb, studier, socialt uppdrag eller privat. Just nu går allt lite i vart annat. Jag har ju valt att plugga en kurs som heter just Socialt arbete och det är ju liksom jag i ett nötskal. 
I morse, på jobbet, behövdes det tända ljus och myskänsla. Att vara med på Öppet hus är en väldigt rolig del av mitt arbete. 
 Så ett par timmar framför datorn. 
En suddig bild på Nora sittandes på favorithästen Svitra. De är ett fint ekipage men Nora får jobba rejält. Jag älskar att vara i stallet. Tycker hästar som djur är magnifika och Noras utveckling som ryttare är spännande att följa. Jag är en rejält pådrivande förälder. Vill att hon ska utmana sig och verkligen ta i. Helt klart finns det massor av risker med detta och jag vet mycket väl att det är opedagogiskt och kan gå åt pipsvängen. Men att vara tveksam och ofokuserad i stallet är inte ett alternativ. Mycket bra närvaroträning för min egen del. Vill någon samtala med mig om det oveganska i allt detta så går det fint. Jag har tagit ställning till mycket i mitt liv och blir inte alltför sällan ifrågasatt så jag är redo! 

Medan Nora, Noel och jag är i stallet åker Alicia på körläger hela lördag till söndag kväll. De ska öva inför höstens musikal. Tur att det finns andra föräldrar som backar upp oss med transport. 

På söndag är Noel bjuden på kalas samtidigt som Nora ska spela trummor och jag ska jobba på bibelvandring i Daretorp. Nämensåatte Niklas ha det så fint i Oslo så roddar jag runt livet här hemma på vår gata! Tack och lov att jag har ett liv att rodda (och att han är hemma igen på söndagkväll). 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt