Pågående julefrid

Jag är långt ifrån klar med julen ännu. Tycker fortfarande att granen är perfekt och att de röda stearinljusen brinner så vackert. Tids nog kommer allt åka ut och ner i kartonger igen. Så hamnar det tulpaner på bordet istället för de blå och rosa hyacinterna som nu sprider väldoft. En vecka till sen är det nog färdigt för denna gång. 

Mitt första år som vegan har flutit på fint. Jag tror på detta helhjärtat och känner inte alls som flera verkar tro att det är en uppoffring. Snarare tvärtom. Jag mår bra efter omständigheterna, det är trots allt vinter och jag har det lite svårare då. Familjen, läs barnen, protesterar mindre och mindre. Niklas är helt med på varför jag valt detta och ser fördelarna även för sin egen del. Som vegan handlar jag produkter fria från animalier och vill vara säker på att framställning och slutprodukt tillverkats utan djurförsök. Hittat ett svenskar märke som har fantastiska saker.
Hämtade ut paket idag. Tredje gången jag fått varor från Greenhouse cosmetics, ett företag i Stockholm som säljer dessa handgjorda produkter. Är supernöjd! Att beställa saker på nätet är ju annars lite si så där poppis hos mig. Jag tycker ju om att handla det mesta här i vår lilla stad men nu är det så att utbudet fortfarande är lite litet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt