Skuldsatt

Tänker att vi sparar i vårt boende. Köpte hus som du dubblerats i värde. Men nu är det renoveringstider och spardelen krymper något innan den ökar igen. Vi höjer ju också värdet på vår vardag med nytt badrum... Får vi hoppas. Tid på banken idag. Är lite pirrigt känner jag. Vet inte varför men lite är det som en koll om vi gjort vår läxa i ekonomi! 

Igår skickade jag den här bilden till min kompis Ulli och hälsade henne välkommen på lunch. Bakade paj. När vi ätit frågade hon mig vad det kostar att göra en sån paj... Öööhhh, jag vet inte... Så vi räknade lite på det. Alltså, jag är inte den mest ekonomiska människan. Jag kommer aldrig bli rik på pengar. Men jag är rik på fina upplevelser med nära och kära. 
Vi satt ute och drack latte och pt EN rita mörk choklad i solen. Härligt väder. 
Här är hon min kära vän som inte gillar att hamna på bild. 
Vi har testat många gränser i vårt gemensamma liv... Helt klart varit lite busiga. Nu är vi mitt i livet människor som är på väg. Alltid på väg men inte alltid lika bråttom. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt