När måndagen är gjord

Så är det strax fredag... Veckorna rullar på och Valborg närmar sig. 
Det är vår även om det är lite kylig sådan. I onsdags bakade vi bröd och åt soppa med Utomhusgruppen i Ekedalen. 
Torsdag och till och med de stora barnen ville gå ut. Vi hittade en liten bäbisfilt på backen och med ett par tryckningar på telefonen så fanns detta kort på Facebook. Läste att ägaren fick den tillbaka. Måste ju räknas som en väldigt bra dag! 

En fredag i full fart och så kommer helgen. 
Lördag med kalas för syskonbarnet som nu fyllt fem. Så en gospelkonsert i kyrkan och ett porträtt överlämnat. Niklas blev tillfrågad av Tidaholms bluesförening att måla en tavla som skulle bli en överraskning och det blev väldigt lyckat

. En telefon med batteri nära slutet liksom helgen. 
Måndag och vi uppmuntrar alla att komma till Sisustugan och vara med på Öka farta! 
Tisdag idag och jag jobbar hemifrån. Har ju den fantastiska möjligheten då och då. Ombyte förnöjer då jag var ur huset från 8-20 igår... 
Att fixa efterrätt och bjuda Anton på gjorde denna dag lite extra bra. Det finns massor att förbättra och utveckla i livet. Jadå, i lördagsförmiddag grät jag en lång stund över min otillräcklighet. Så samlar jag ihop mig och ser det som faktiskt blir gjort och det som jag är stolt och glad för. Helt plötsligt tystnar den där elakaste rösten i huvudet och jag får förlåta mig själv för allt mellan himmel och jord. Jag har massor av saker som jag bär runt på som på allvar gnager mig men att stirra mig blind på mina tillkortakommanden hjälper ingen.  Lika bra att hålla siktet framåt och med avsevärd större livserfarenhet, kunskap och ödmjukhet kämpa för att göra bättre. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt