Luft under vingar och i lungor

Vårluften gör mig glad. Så otroligt livgivande. Livspusslet känns enklare när inte mörkret kryper på 15.30... 

Här försöker vi samsas under samma tak. Tweenisar, föräldrar, extra barn och djur. Alla ska få sin tid och sina behov tillgodosedda. Jag tar mig tid och ser till att räcka till. Efter bästa förmåga. Jag är övertygad om att vi kan lägga hur mycket tid, kraft och ork på våra barn och ändå finns det en önskan om att göra mer. Katterna i hemmet känner av vårens ljumma vindar och verkar bli mer äventyrliga av sig. 
Tvätt som torkat ute doftar fantastiskt spännande för Bäbis som inte får gå fritt ute ännu. 
Livet i en soffa! Tur vi har en så stor för många ska rymmas och på allvar så finns det stjärterum för hjärterummet är näst intill oändligt. Det tror jag gäller de flesta men många begränsar sig av olika anledningar och det säger jag inget om. Vi har alla våra agendor och prioriteringar i livet. Allt har sin tid. Jag är glad att kunna hjälpa till och utökar gärna familjen då och då som avlastingsboende. 
Hör funderar minstingen på tapetval... Dags för renovering. Toa, kök och allmän uppfräschning. Jag är redo att byta adress men det är jag själv om så det lär ju inte hända! 
På jobbfronten är det mycket roligt på gång. Vi är ute på en del förskolor med Berättarväskan. Kul att träffa 4-5 åringarna. Vi spelar teater ihop. Jag läser också en rapport om stiftets 0-18 års verksamhet i syfte att fundera runt olika tematiska kurser i framtiden. Alla barngrupperna håller på fortfarande och det är ingen dötid! Mina dagar är fyllda med fantastiskt kul arbete. Vissa dagar roligare än andra. Men jag ångrar inte att jag bytte arbetsgivare. Trots att jag fick lite längtan tillbaka till omsorgen idag då vi uppträdde på Hellidshemmet. Har två idéella som gör sitt slutarbete innan examen. De går musik och produktion. De är med i två barngrupper och vi har övat in ett sångprogram. Härligt att se de boende på hemmet när de lyssnade till sången och musiken. Helt enkelt en bra torsdag! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt