Lite spirande

Kände litet pirr av vår när jag åkte till jobbet i morse. Faktiskt redan igår då jag cyklade fram och tillbaka ett par gånger till Kyrkans hus. Tror det är ljuset. Onsdagar är en bra jobbdag. Öppet hus i Ekedalens församlingsgård på fm, arbetslagsträff runt gemensam lunch och sen utomhusgruppen på em. Kom hem med extra energi idag. Lagade storkok soppa. Nu har jag lunch för resten av veckan! 
Det blir väldigt gott att fräsa grönsakerna först. Sen kokar jag dem i vatten och ekologisk grönsaksbuljong. Mixar allt slätt och späder med mer vatten. Älskar denna enkla typen av matlagning. 

Jag tänker mycket på inslaget jag såg på Nyhetsmorgon i förra veckan med Alexander Bard. Om Internet... Så väldigt intressant! Att vi som är över fyrtio behöver inse att vi inte befinner oss i vad som tjugo åringarna anser är verkligheten... Deras verklighet är virituell och enormt lockande. Inte konstigt att det krockar med att vi föräldrar tror vi ska skydda barnen från för mycket skärmtid och lära dem umgås på riktigt! Ja milde så mossig jag är... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt